badacz ilościowy
kliniczna i zdrowia
kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży
biznesu i organizacji

badacz ilościowy
kliniczna i zdrowia
biznesu i organizacji
kliniczna i zdrowia
kliniczno-wychowawcza
dzieci i młodzieży
biznesu i organizacji
kliniczna i zdrowia
kliniczno-wychowawcza
dzieci i młodzieży
biznesu i organizacji
Student Psychologii Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych na Uniwersytecie Wrocławskim, od VII semestru realizuje blok zajęć z zakresu psychologii stosowanej. Trzysemestralna specjalność: Psycho- logia społeczna, organizacji i zarządzania
(450 -540 godzin zajęć)
Studenci rozszerzają wiedzę z zakresu psychologii procesów i zjawisk grupowych, psychologii zarządzania zasobami ludzkimi, doradztwa zawodowego oraz rekrutacji, szkolenia i oceny pracowników.
Uczą się na czym polega zarządzanie, kierowanie oraz przywództwo. Nabywają podstawy pracy z grupą i kierowania zespołem. Kończąc specjalność są gotowi do podjęcia pracy w różnych organizacjach: przedsiębiorstwach, firmach; służbach mundurowych i cywilnych w zakresie doradztwa w organizacji pracy, rekrutacji, dokonywaniu diagnozy potrzeb szkoleniowych i prowadzenia szkoleń pracowniczych czy przygotowaniu stanowisk ze względu na uwarunkowania i możliwości psychiczne człowieka.
dyplomowany psycholog
Psycholog społeczny może pracować w wyspecjalizowanych ośrodkach badawczych lub w działach badań rozmaitych firm realizując zarówno badania jakościowe, jak i ilościowe, w tym CATI (Computer Assisted Telephone Interview) .
Dodatkowe kształcenie nie jest niezbędne do podjęcia/wykonywania zawodu. Warto jednak podnosić kwalifikacje zawodowe korzystając z kursów, szkoleń i podyplomowych studiów z zakresu realizacji badań, metod analizy, statystyki czy nowych technologii wykorzystywanych w badaniach.
Pracę można podjąć w ośrodku badawczym, ale też w dziale badań (lub w dziale marketingu) firmy, jako badacz odpowiedzialny za przygotowanie koncepcji/założeń projektu badawczego, realizację badania oraz analizę wyników. W zależności od ustaleń ze zleceniodawcą wyniki mogą być dostarczane w formie danych, tabel lub pełnego raportu z analizą wyników. Nierzadko proces badawczy kończy się prezentacją wyników przed klientem i podjęciem dodatkowych/kolejnych działań badawczych..
Badacz ilościowy CATI (Computer Assisted Telephone Interview), dodatkowo monitoruje pracę zespołu ankieterów telefonicznych, szkoli ich merytorycznie do kolejnych projektów oraz podejmuje działania o charakterze motywacyjnym. Konieczne jest również bycie na bieżąco z nowymi technologiami ułatwiającymi, przyspieszającymi lub wręcz umożliwiającymi pracę.
W branży badawczej pracuję ponad 20 lat, w tym od 20 lat zajmuję się badaniami CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). W tym czasie rzeczywistość w wielu wymiarach wyraźnie się zmieniła. W mojej pracy konieczny jest stały rozwój i dokształcanie się w wielu obszarach jednocześnie: narzędzi pracy, możliwości telefonii, pracy z bazami danych, szybkiego przetwarzania danych i oczywiście w bieżącej tematyce, której dotyczyły realizowane badania.
Częścią mojej pracy jest z jednej strony stały kontakt z klientami z całego świata, a drugiej duży zespół ankieterów, dzielonych na projektowe zespoły robocze (stale szkolone i monitorowane w zakresie jakości pracy). I oczywiście wszystko pod presją czasu. Naprawdę nie sposób się nudzić! I właśnie ta rozmaitość obowiązków i obszarów, w których trzeba się jednocześnie, poruszać powoduje, że nie zamieniłabym tej pracy na żadną inną.
Jako badacz rynku, zbieram i analizuję dane oraz informacje, aby później przedstawiać je moim klientom. Te informacje pomagają im podejmować decyzje biznesowe, społeczne i polityczne. Jestem badaczem specjalizującym się w metodach ilościowych - pracuję przy użyciu statystyk i procentów, a proces badawczy zakłada badanie dużych grup osób.
Zarządzam kilkuosobowym działem badań internetowych, do moich obowiązków należy m.in. budowa i utrzymanie panelu – czyli dużej, internetowej bazy respondentów. Do moich głównych zadań badawczych należy: spotkania i rozmowy z klientami, negocjowanie i podpisywanie umów, przygotowanie pytań i treści badawczych, tworzenie kwestionariuszy, ustalenie zadań członków zespołu, nadzór nad realizacją projektu badawczego, kontrola jego jakości, analiza i interpretacja danych, szukanie wzorców i odpowiedzi na zadane pytania badawcze, przygotowanie raportów badawczych, a następnie doradzanie klientom, jak najlepiej użyć uzyskane wyniki.