psycholog – trener biznesu
kliniczna i zdrowia
kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży
biznesu i organizacji

psycholog – trener biznesu
kliniczna i zdrowia
biznesu i organizacji
psycholog – trener biznesu
kliniczna i zdrowia
kliniczno-wychowawcza
dzieci i młodzieży
biznesu i organizacji
psycholog – trener biznesu
kliniczna i zdrowia
kliniczno-wychowawcza
dzieci i młodzieży
biznesu i organizacji
Student Psychologii Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych na Uniwersytecie Wrocławskim, od VII semestru realizuje blok zajęć z zakresu psychologii stosowanej. Trzysemestralna specjalność: Psychologia biznesu i organizacji
(450 -540 godzin zajęć)
Studenci rozszerzają wiedzę z zakresu psychologii pracy oraz organizacji zwłaszcza w aspekcie diagnozowania potrzeb rozwojowych członków organizacji oraz projektowania adekwatnych oraz opartych o dowody empiryczne działań szkoleniowych, doradczych oraz coachingowych.
student V roku psychologii lub dyplomowany psycholog
Studia podyplomowe lub certyfikowane kursy trenera biznesu oraz coacha kadry menedżerskiej (150-250 godzin zajęć).
Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu technik i narzędzi wykorzystywanych w pracy grupowej oraz w indywidualnych działaniach coachingowych.
dyplomowany psycholog w przedsiębiorstwie
Psycholog – trener biznesu/ coach kadry menedżerskiej
Doskonalenie zawodowe wiąże się z pogłębianiem wiedzy oraz rozwijaniu kompetencji osobistych, społecznych i liderskich wśród członków organizacji oraz nabywaniu niezbędnej praktyki do samodzielnego prowadzenia szkoleń, treningów oraz sesji coachingowych.
Rozwój zawodowy psychologa pracującego w działach personalnych jako trener biznesu lub coach realizowany jest przede wszystkim w zakresie specjalistycznych kursów, szkoleń oraz certyfikacji realizowanych przez różnorodne szkoły trenerskie i coachingowe lub międzynarodowe instytucje ds. coachingu (np. International Coach Federation, International Coaching Community)
Działania psychologa – trenera biznesu lub coacha skierowane są przede wszystkim do pracowników organizacji, w tym zarówno obejmują kadrę zarządzającą (pogłębianie kompetencji liderskich, doradztwo, coaching), jak i personel (budowanie kompleksowych programów rozwojowych dla pracowników).
Ważnym zadaniem psychologa prowadzącego w przedsiębiorstwach działania rozwojowe jest skuteczne badanie potrzeb uczestników i wskazywanie odpowiedniego zakresu merytorycznego warsztatów i treningów. Ponadto trener biznesu lub coach pracujący wg. metodologii „evidence based” zobowiązany jest szczególnie dbać o jakość oraz merytorykę proponowanych działań a także ich konsekwentny i regularny monitoring.
Trener biznesu lub coach udziela także systematycznych informacji zwrotnych na temat stanu działań rozwojowych osobom za nie odpowiedzialnym w organizacji. Komunikuje się w tym celu z top managementem, kadrą kierowniczą oraz tzw. „klientami wewnętrznymi”
Jako certyfikowany coach (ICF, ICC) i trener biznesu odpowiadam za szeroko pojęty obszar rozwoju pracowników mojej organizacji. Analizuję potrzeby, opracowuję i samodzielnie realizuję programy rozwojowe, bądź poszukuję specjalistycznych rozwiązań oferowanych przez firmy zewnętrzne. Prowadzone przeze mnie szkolenia i programy rozwojowe mają formę spotkań stacjonarnych, on-line oraz kursów e-learningowych, dlatego stale aktualizuję swoją wiedzę, również tę związaną z technologiami i narzędziami ułatwiającymi naukę zdalną.
Dbam o rozwój kompetencji pracowników od momentu ich pojawienia się w organizacji (kursy onboardingowe, stanowiskowe szkolenia wdrożeniowe) przez cały okres pracy w firmie (szkolenia specjalistyczne, menadżerskie). Pozostaję w stałym kontakcie z menadżerami zespołów, dzięki czemu mogę szybko przygotować i zaproponować rozwiązania aktualnie najbardziej potrzebne. Pozwala mi to również monitorować biznesową użyteczność wdrażanych rozwiązań i – w razie potrzeby – wprowadzać udoskonalenia.
W pracy wykorzystuję wiedzę z obszaru psychologii społecznej, zarządzania, emocji i motywacji, osobowości. Dbam o jej ciągłą aktualizację, śledząc najnowsze publikacje i biorąc udział w licznych szkoleniach, konferencjach, webinarach, wzbogacając swój narzędziownik coacha i trenera.
Poza szkoleniami realizuję indywidualne i zespołowe procesy coachingowe, dzięki czemu pracownicy mogą jeszcze skuteczniej rozwijać swój potencjał. Towarzyszenie klientom w takim procesie i obserwowanie postępujących z tygodnia na tydzień zmian, uzyskiwanie przez nich większej satysfakcji z pełnionych ról zawodowych i prywatnych, daje mi największe poczucie sensu wykonywanej pracy.