psycholog – trener biznesu

kliniczna i zdrowia

kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży

biznesu i organizacji

psycholog – trener biznesu

kliniczna i zdrowia

kliniczno-wychowawcza

dzieci i młodzieży

biznesu i organizacji

psycholog – trener biznesu

kliniczna i zdrowia

kliniczno-wychowawcza

dzieci i młodzieży

biznesu i organizacji

Etap edukacji/pracy
Czego dotyczy
student psychologii

Student Psychologii Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych na Uniwersytecie Wrocławskim, od VII semestru realizuje blok zajęć z zakresu psychologii stosowanej. Trzysemestralna specjalność: Psychologia biznesu i organizacji
(450 -540 godzin zajęć)

Studenci rozszerzają wiedzę z zakresu psychologii pracy oraz organizacji zwłaszcza w aspekcie diagnozowania potrzeb rozwojowych członków organizacji oraz projektowania adekwatnych oraz opartych o dowody empiryczne działań szkoleniowych, doradczych oraz coachingowych.

student V roku psychologii lub dyplomowany psycholog

Studia podyplomowe lub certyfikowane kursy trenera biznesu oraz coacha kadry menedżerskiej (150-250 godzin zajęć).

Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu technik i narzędzi wykorzystywanych w pracy grupowej oraz w indywidualnych działaniach coachingowych.

dyplomowany psycholog w przedsiębiorstwie

Psycholog – trener biznesu/ coach kadry menedżerskiej
Doskonalenie zawodowe wiąże się z pogłębianiem wiedzy oraz rozwijaniu kompetencji osobistych, społecznych i liderskich wśród członków organizacji oraz nabywaniu niezbędnej praktyki do samodzielnego prowadzenia szkoleń, treningów oraz sesji coachingowych.
Rozwój zawodowy psychologa pracującego w działach personalnych jako trener biznesu lub coach realizowany jest przede wszystkim w zakresie specjalistycznych kursów, szkoleń oraz certyfikacji realizowanych przez różnorodne szkoły trenerskie i coachingowe lub międzynarodowe instytucje ds. coachingu (np. International Coach Federation, International Coaching Community)

Działania psychologa – trenera biznesu lub coacha skierowane są przede wszystkim do pracowników organizacji, w tym zarówno obejmują kadrę zarządzającą (pogłębianie kompetencji liderskich, doradztwo, coaching), jak i personel (budowanie kompleksowych programów rozwojowych dla pracowników).
Ważnym zadaniem psychologa prowadzącego w przedsiębiorstwach działania rozwojowe jest skuteczne badanie potrzeb uczestników i wskazywanie odpowiedniego zakresu merytorycznego warsztatów i treningów. Ponadto trener biznesu lub coach pracujący wg. metodologii „evidence based” zobowiązany jest szczególnie dbać o jakość oraz merytorykę proponowanych działań a także ich konsekwentny i regularny monitoring.
Trener biznesu lub coach udziela także systematycznych informacji zwrotnych na temat stanu działań rozwojowych osobom za nie odpowiedzialnym w organizacji. Komunikuje się w tym celu z top managementem, kadrą kierowniczą oraz tzw. „klientami wewnętrznymi”

absolwenci w zawodzie

Aneta Okarma

trener biznesu

Jako certyfikowany coach (ICF, ICC) i trener biznesu odpowiadam za szeroko pojęty obszar rozwoju pracowników mojej organizacji. Analizuję potrzeby, opracowuję i samodzielnie realizuję programy rozwojowe, bądź poszukuję specjalistycznych rozwiązań oferowanych przez firmy zewnętrzne. Prowadzone przeze mnie szkolenia i programy rozwojowe mają formę spotkań stacjonarnych, on-line oraz kursów e-learningowych, dlatego stale aktualizuję swoją wiedzę, również tę związaną z technologiami i narzędziami ułatwiającymi naukę zdalną.

Dbam o rozwój kompetencji pracowników od momentu ich pojawienia się w organizacji (kursy onboardingowe, stanowiskowe szkolenia wdrożeniowe) przez cały okres pracy w firmie (szkolenia specjalistyczne, menadżerskie). Pozostaję w stałym kontakcie z menadżerami zespołów, dzięki czemu mogę szybko przygotować i zaproponować rozwiązania aktualnie najbardziej potrzebne. Pozwala mi to również monitorować biznesową użyteczność wdrażanych rozwiązań i – w razie potrzeby – wprowadzać udoskonalenia.

W pracy wykorzystuję wiedzę z obszaru psychologii społecznej, zarządzania, emocji i motywacji, osobowości. Dbam o jej ciągłą aktualizację, śledząc najnowsze publikacje i biorąc udział w licznych szkoleniach, konferencjach, webinarach, wzbogacając swój narzędziownik coacha i trenera.

Poza szkoleniami realizuję indywidualne i zespołowe procesy coachingowe, dzięki czemu pracownicy mogą jeszcze skuteczniej rozwijać swój potencjał. Towarzyszenie klientom w takim procesie i obserwowanie postępujących z tygodnia na tydzień zmian, uzyskiwanie przez nich większej satysfakcji z pełnionych ról zawodowych i prywatnych, daje mi największe poczucie sensu wykonywanej pracy.