psycholog zarządzający działem HR
kliniczna i zdrowia
kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży
biznesu i organizacji

kliniczna i zdrowia
biznesu i organizacji
kliniczna i zdrowia
kliniczno-wychowawcza
dzieci i młodzieży
biznesu i organizacji
kliniczna i zdrowia
kliniczno-wychowawcza
dzieci i młodzieży
biznesu i organizacji
Student Psychologii Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych na Uniwersytecie Wrocławskim, od VII semestru realizuje blok zajęć z zakresu psychologii stosowanej. Trzysemestralna specjalność: Psychologia biznesu i organizacji (450 -540 godzin zajęć)
Studenci rozszerzają wiedzę z zakresu psychologii pracy oraz organizacji. Poznają podstawowe procesy oraz działania związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi w organizacjach. Poszerzają wiedzę z zakresu teorii kierowania zespołami. Uczą się technik oraz narzędzi niezbędnych do skutecznej pracy w działach personalnych.
student V roku psychologii lub dyplomowany psycholog
Studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi (160 – 250), psychologii zarządzania, prawa pracy.
Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, przepisów prawnych zwłaszcza w aspekcie prawa pracy oraz procesów personalnych stosowanych w organizacjach.
dyplomowany psycholog
Psycholog – Specjalista ds. personalnych lub HR Manager może pracować w różnorodnych organizacjach, zarówno w polskich, jak i zagranicznych przedsiębiorstwach.
Doskonalenie zawodowe wiąże się z pogłębianiem wiedzy na temat HRM (Human Resource Management) oraz nabywaniem niezbędnej praktyki do samodzielnego prowadzenia projektów personalnych oraz wspomagania organizacji oraz kadry kierowniczej w efektywnym zarządzaniu personelem .
Rozwój zawodowy realizowany jest także w zakresie specjalistycznych kursów, szkoleń oraz certyfikacji z zakresu ośrodków oceny oraz rozwoju kadr, narzędzi
diagnostycznych, uprawnień trenerskich oraz coachingowych a także mediacji oraz negocjacji w biznesie.
Działania psychologa specjalisty ds. HR, HR managera czy HR business partnera skierowane są przede wszystkim do pracowników organizacji, przy czym intensywność tych kontaktów zależy od realizowanej funkcji.
Psycholog w przedsiębiorstwie współpracuje zarówno z kadrą zarządzającą (często w środowisku międzynarodowym), jak i liderami średniego szczebla oraz pracownikami z całej struktury organizacji (zarówno biznesem, administracją, jak i np. kadrą produkcyjną).
Ważnym zadaniem psychologa w organizacji jest diagnozowanie potencjału i zasobów personelu, rozwiązywanie sytuacji trudnych oraz wspomaganie współpracy pomiędzy różnymi obszarami przedsiębiorstwa.
Od ponad 10 lat pracuję jako psycholog w obszarze HR w firmach z branży finansowej i produkcyjnej. W swojej pracy jestem odpowiedzialna za koordynowanie i prowadzenie procesów rekrutacji i selekcji pracowników. Zajmuję się również projektowaniem i prowadzeniem sesji Assessment Development Center oraz opracowywaniem strategii działań employer-brandingowych nastawionych na budowanie pozytywnego wizerunku marki pracodawcy wśród potencjalnych kandydatów i pracowników. Specjalizuję się także w doradztwie HR i bieżącym wsparciu kadry menedżerskiej.
W swojej pracy wykorzystuję zdobytą wiedzę z zakresu psychologii organizacji głównie w kontekście procesów takich, jak: oceny okresowe, rozwój i szkolenia pracowników, analiza i opis stanowisk pracy i ról w organizacji, zarządzanie talentami, wprowadzenie pracownika do organizacji oraz odejście z organizacji. Największą satysfakcję z pracy sprawia mi możliwość usprawniania procesów związanych z zarządzaniem pracownikami. Sposobność obserwowania jak moja praca przyczynia się do zwiększenia zadowolenia ludzi z wykonywanych zadań i współpracy z innymi w danej organizacji jest największą nagrodą jaką mogę sobie wyobrazić.
Moje stanowisko- Account Specialist- kryje w sobie wiele obowiązków związanych z szeroko pojętym HR. Na podstawie potrzeb klienta rekrutuję pracowników niższego szczebla, zgodnie z profilem kandydata odpowiadającym danemu stanowisku. Przydatna jest tutaj wiedza z psychologii osobowości oraz różnic indywidualnych. Moja praca to również obsługa kandydatów, którzy pozytywnie przeszli proces rekrutacji, czyli pracowników: motywowanie ich benefitami, do czego wykorzystuję wiedzę z psychologii motywacji, której ważnym elementem jest też pobudzanie motywacji wewnętrznej. Największym wyzwaniem w tej pracy jest łączenie interesów wszystkich stron- klienta, kandydata/ pracownika oraz Agencji.
Przydatna w mojej pracy jest znajomość nie tylko prawa pracy, lecz także, a może przede wszystkim, umiejętność precyzyjnego i wyważonego komunikowania informacji oraz pozyskiwania ich z odpowiednich źródeł- pracownicy często oczekują kompletnej i fachowej wiedzy, którą pozyskiwać muszę na różne sposoby.